At lade publikum til at stille spørgsmål efter præsentationen er en glimrende måde at styrke din meddelelse og til fortsat at sælge dine ideer. Hertil kommer, fordi lytterne kan bede om en afklaring, er publikum medlemmer mindre tilbøjelige til at forlade din præsentation med misforståelser om begreber du leveret. På grund af disse fordele, spørgsmål og svar perioden er faktisk en anden præsentation og afgørende for de fleste engelsktalende situationer.
Her er nogle forslag til mere effektivt håndtere spørgsmål og svar perioden. Oprette den lige mentale sæt blandt dine lyttere ved at fortælle dem tidligt i præsentationen, du vil have et spørgsmål og svar periode i slutningen af deres tale. Hvis du har en introducerende, fortælle vedkommende til at nævne din vilje til at besvare spørgsmål i slutningen af præsentationen. Folk er mere tilbøjelige til at stille spørgsmål hvis du fortæller dem i begyndelsen, de vil have lejligheden.
Vis, at du vil forespørgsler. Sige, “Der har det første spørgsmål?” Ser forventningsfulde når du stiller spørgsmålet. Hvis ingen spørgsmål, “prime pumpen” ved at stille et spørgsmål. Sige, “et spørgsmål jeg ofte spurgt er…” Stille spørgsmål og derefter svare på det. Hvis der er nogen spørgsmål, kan du afslutte med “er der andre spørgsmål?” Nogle af begejstring for din præsentation er tabt, hvis du har nogen spørgsmål fra publikum. Normalt, vil “priming pumpen” motivere publikum medlemmer til at stille spørgsmål.
Kig på den person, der stiller spørgsmålet, og Gentag det, især hvis der er et stort publikum, eller hvis du har brug for et øjeblik at tænke. Ved at gentage spørgsmålet forsikre du også du forstod, hvad personen, der spurgte. Dog ikke fortsætte, ser på personen, når du begynder at besvare spørgsmålet. Husk at du stadig i en situation, offentlige taler, og at hele publikum skal høre dit svar — ikke kun den person, der stillede spørgsmålet. Desuden fortsat at stå hvor du er lige så Fjern fra alle medlemmer af din målgruppe. Undgå fristelsen til at gå direkte til den person, der stillede spørgsmålet. Visuelt vil dette gøre resten af publikum føle sig udenfor. Som du ende dine svar, ser tilbage på personen og hans/hendes ansigtsudtryk vil fortælle hvis du besvarede spørgsmålet tilfredsstillende.
Holde dine svar, kortfattet og præcis. Ikke give en anden tale. Publikum vil være kede sig, hvis du tager for lang tid at besvare et spørgsmål. Derudover kan muligvis den eneste person interesseret i svaret er den, der stillede spørgsmålet! Hvis du kan svare med et “ja” eller “nej”, så gøre det. Dette holder tempoet bevæger sig og hjælpe med at holde publikums opmærksomhed.
En af de hårdeste udfordringer er indlæst spørgsmålet. Ikke besvare en lastet spørgsmål; uskadeliggøre det før du svaret. Før besvarelse af et spørgsmål uskadeliggøre sådan som, “Hvad laver du med alle de penge, du foretager fra stigende priser?” det ved at sige, “Jeg forstår din frustration med den seneste renteforhøjelse. Jeg tror, hvad du beder om, er, “Hvorfor sådan en pludselig stigning i satserne?'” Derefter svare på dette spørgsmål. Du kun komme ind argumenter når du tillade dig at svare på indlæst. Hvis personen ikke er tilfreds med skiftende i spørgsmålets ordlyd, fortælle ham eller hende at du bliver glad for at snakke om det efter udløbet af spørgsmål og svar og bevæge sig hurtigt til det næste spørgsmål.
Nogle gange vil du have en lyttefunktion hæve hans eller hendes hånd og i stedet for at stille et spørgsmål vil gøre en udvidet kommentar — eller en tale. Denne person har ingen spørgsmål. En måde at håndtere dette er at se personen, der talende sats, og hvornår han eller hun tager et øjeblik til en ånde-interrupt med “Tak for din kommentar… næste spørgsmål?” Ser til anden siden af lokalet og langtrukken højttaleren er ikke sikker på, om du afbrød ham eller om du virkelig troede, han eller hun var færdig. Tillad ikke personen til at fortsætte med at “tale”, fordi det vil fratage andre medlemmer af publikum mulighed for at stille spørgsmål.
Ikke evaluere spørgsmål. Undgå at sige “Det var et stort spørgsmål,” eller “Godt spørgsmål.” Hvis den næste person stiller spørgsmål, og du giver ingen positive tillægsord, kan så personen tror du ikke godkende af spørgsmålet og at kunne kvæle andre fra at stille spørgsmål. Hvis du vil bekræfte et specifikt spørgsmål, bare sige “Tak for at spørgsmål.” Gøre alle føler sig lige så godt om at stille spørgsmål.
Overveje at have din konklusion efter spørgsmål og svar perioden. Denne teknik gør det muligt at styre slutningen af din tid foran publikum. I stedet for det sidste spørgsmål modtager publikum din rede og planlagte afslutning. Sige, “Før jeg gør nogle afsluttende bemærkninger, der har et spørgsmål at stille?” Så når du tager mængden tid, du ønsker for spørgsmål og svar periode, gå tilbage til din konklusion. Således du kan ende i en positiv og optimistisk måde snarere end bagud med “så hvis der er ingen yderligere spørgsmål, jeg tror det er den…”
Altid bevare kontrollen af den engelsktalende situation. Når du åbner præsentationen til publikumsdeltagelse, er der risiko for at miste kontrollen. Forvente det uventede. Planlægge så meget som muligt. Kig på dit indhold og tænke sandsynligvis spørgsmål publikum vil bede. Forbered dine egne spørgsmål til at spørge. Vær ikke bange for at sige, “Jeg ved ikke”, og gå videre til det næste spørgsmål (du kan tilføje, at du vil blive glad for at komme tilbage til dem med et svar på et senere tidspunkt). Være op foran med en spørgeren, hvis du tror, at spørgsmålet ikke er relevant og på en venlig måde så sige. Dit svar kan være, “faktisk, at spørgsmålet ikke pasformen forbindelse med vores diskussion.” Arbejde hårdt for ikke at miste dit temperament med en person, der forsøger at gøre du ser dårligt af spørgsmålet.
Husk, at mange tysktalende situationer virkelig involverer to præsentationer: formel-præsentation og spørgsmål og svar periode. Forsikre succes med begge præsentationer ved hjælp af disse teknikker for perioden spørgsmål og svar.

Præsentation efter præsentationen

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.